Too Many Friends - Placebo

  Placebo是英国1994年组建的一支摇滚乐队。Placebo 中文译名为“安慰剂”,乐队的名字 Placebo 取自拉丁语,含义是“我愿意”(唱赞美诗前所说的第一个词)。是一个三人乐团,主唱兼吉他手Brian Molko,鼓手Steve Forrest,以及Stefan Olsdal(贝司、吉他和键盘)。

我常常认为Brian Molko的声音就像他们乐队的名字一样,安慰,似乎还带着些控诉。他真的对我来说就是但丁与耶稣。这首歌让我感觉到共鸣,认识了很多人,却并不真正的了解过,看似友好,其实我们都知道,只不过是为了好玩或装装罢了。现在高科技的横空出世,让人们都渐渐忘了我们交朋友最原始的初衷了。

对于placebo来说有太多朋友 placebo是无法让他们了解真正的自己的,即使他们想去做。但他们只是真的不能,因为有些人有些地方注定是无法到达的。


My computer thinks I'm gay
I threw that piece of junk away
on the Champs-Élysées
as I was walking home. 

我的电脑认为我是gay
这件垃圾被我于归途中
遗弃在了香榭丽舍大街

This is my last communiqué 
down the super highway
all that I have left to say
in a single tome. 

终途沿着高速公路
发表我最后的公报
用整卷书来记载
所有我未表之言

I got too many friends
Too many people
That I'll never meet
and I'll never be there for
I'll never be there for
cause I'll never be there. 

太多朋友和太多人
是我永远无法遇见
我亦无法为之到达
因我本就无法到达

If I could give it all away
would it come back to me someday
like a needle in the hay
or an expensive stone. 

若我放弃所有
能否重新拾回
如针藏于垛草
或针隐于贵石

But I got a reason to declaim
the applications are to blame
for all my sorrow and my pain
and feeling so alone. 

但我有理由高谈阔论
那些应用程序要负责
负责我所有愁伤悲痛
负责我感到如此孤独

I got too many friends
Too many people
That I'll never meet
and I'll never be there for
I'll never be there for
cause I'll never be there. 

太多朋友和太多人
是我永远无法遇见
我亦无法为之到达
因我本就无法到达

My computer thinks I'm gay
What's the difference anyway
When all that people do all day
is stare into a phone

我的电脑认为我是gay
而当所有人整日所为
只是对着手机入神时
这真的又有什么所谓

I got too many friends
Too many people
That I'll never meet
and I'll never be there for
I'll never be there for
cause I'll never be there

太多朋友和太多人
是我永远无法遇见
我亦无法为之到达
因我本就无法到达 

I'll never be there
I'll never be there
I'll never be there
I'll never be there

我永远都无法到达
我永远都无法到达
我永远都无法到达
我永远都无法到达

评论

热度(8)